Tuesday, November 24, 2009

AKTIVITI 10 : MAJLIS PENUTUP PID ENTREPENEUR FAIR 2009

AKTIVITI : MAJLIS PENUTUP PID ENTREPEREURSHIP FAIR 2009
TARIKH : 20 Nov 2009
MASA : 9.00 pagi - 5.00 ptg

PENGISIAN : Majlis Penutup Pid Entrepereurship Fair 2009 diadakan dengan tujuan untuk memberi sijil kepada peserta-peserta bengkel disamping itu dapat mengumpulkan ahli dan usahawan yang telah berdaftar dengan kelab KUS. Perkongsian dan pertukaran maklumat mengenai pengalaman, permasalahan dan idea dalam membangunkan perniagaan masing-masing akan dijalankan pada hari tersebut. Selain itu, perhubungan diantara ahli kelab dapat dipereratkan dan semua perkara yang perlu diambil tindakan dibincangkan bersama.

PERJALANAN SESI

Majlis Penutup Pid Entrepereurship Fair 2009 dimulakan dengan Bacaan Doa oleh Muhamad Saufie. Seterusnya ucapan dari Pengurus Pusat Internet Desa Labis iaitu Cik Nor Sharaniza Asa’ari. Para peserta diberi peluang untuk memberi ucapan dan pandangan terhadap program yang telah mereja sertai. Perkongsian maklumat dan pengalaman dari para usahawan juga memberi sedikit sebanyak ilmu kepada para peserta lain. Majlis diteruskan dengan penyampaian sijil kepada ke semua peserta yang mengikuti program PID ENTREPEREURSHIP FAIR 2009 dan disampaikan oleh Cik Nor Sharaniza.

Akhir sekali ialah bacaan doa & jamuan para peserta di jamu mee bandung , kuih muih dan puding. Sementara itu, video yang dirakamkan pada bengkel-bengkel yang lepas dipaparkan pada layar putih untuk tatapan peserta.

PENERIMA SIJIL

1.Adilla binti Kadiran
2.Aishah binti Abu Bakar
3.Haniza binti Abd Rahman
4.Kamareza bin Kamarudin
5.Kamaruleizam bin Kamarudin
6.Khairol Iskandar Zulkarnain bin Idros
7.Masliana binti Abd Hamid
8.Mohd Yazid bin Ahmad
9.Mohd. Zaid bin Mohamed
10.Muhamad Anas bin Dzulkarnain
11.Muhamad Saufie bin Musa
12.Muhammad Imran bin Musa
13.Nabilah Amalina binti Abd Rahman
14.Naimah binti Lajis
15.Noradibah binti Kadiran
16.Norasidah binti Abdullah
17.Norlita binti Tomin
18.Nur Amalina binti Mahmud
19.Nur Athira binti Mohamed Diah
20.Nur Atiqah binti Rumainor
21.Nur Azirah binti Abd Aziz
22.Nur Azura binti Mazlan
23.Nur Azwa binti Mansor
24.Nur Hidayat binti Senen
25.Nur Zakiah binti Hamdan
26.Nurul Atiqah binti Hamid
27.Salina binti Seri
28.Siti Nur Khadijah binti Rahmat
29.Siti Su’aidah binti Razali
30.Siti Suhanis Afifah binti Razali

MAKLUMBALAS KESELURUHAN

Dengan adanya majlis ini dapat mengeratkan lagi hubungan silaturrahim sesama para peserta yang hadir untuk berkongsi idea dan peluang perniagaan yang boleh diterokai bersama.

CADANGAN

Keseluruhannya latihan telah berjaya dijalankan dan mendapat maklum balas yang baik daripada setiap peserta. Para peserta yang hadir mengeluarkan hasrat untuk datang semula untuk mempelajari lebih mendalam lagi untuk meluaskan rangkaian perniagaan dengan menggunakan internet.










0 comments: