Monday, October 4, 2010

AKTIVITI : MINI EKSPO

AKTIVITI : MINI EKSPO
TARIKH : 26 & 27 Jun 2010
MASA : 9pg -5 ptg

PENGISIAN : Mini ekspo yang diadakan selama 2 hari di dataran Segamat dan pelbagai aktiviti diadakan antaranya pendaftaran ahli PID & KUS, pendaftaran portal, pameran produk IKS, pertandingan mewarna, permainan congkak digital dan lain-lain lagi.

PERJALANAN SESI

Mini Ekspo yang dijalankan selama 2 hari di dataran Segamat dimana di booth PID disediakan 2 laptop untuk kegunaan para pengunjung untuk melayari internet dan disamping itu para pengunjung diminta untuk mendaftarkan diri portal PID. Para pengunjung juga diterangkan fungsi dan kelebihan mendaftar di portal PID.

Terdapat pelbagai pameran termasuk badan kerajaan dan bukan badan kerajaan yang turut sama terlibat dalam Mini Ekspo ini. Beberapa IKS tempatan juga terlibat sama dan membuat pameran serta jualan. Selain itu, terdapat pertandingan bola jaring, futsal dan pelbagai jualan dan gerai.

Sepanjang Mini Ekspo berlangsung, flyers mengenai PID disebarkan kepada orang ramai dan pada 26hb Pertandingan Mewarna telah dijalankan dan disertai 24 orang kanak-kanak. Penggunaan medium mewarna adalah bebas. Hadiah disampaikan oleh, Pengurus PID Labis, iaitu Cik Sharaniza.

Berikut adalah senarai nama pemenang Pertandingan Mewarna :

1.Nur Raihana Syafiqah Binti Ramli
2.Siti Nurul Hanisah Binti Mat Isa
3.Nur Raihana Syaqilah Binti Ramli

Pada 27hb, pameran dijalankan seperti biasa dimana pada jam 2.00 petang, Sultan Ibrahim telah membuat lawatan sempena Kembara Mahkota Johor ke semua tapak pameran yang ada disekitar Dataran Segamat. Pada jam 3.00 petang turut dijalankan Kuiz ICT untuk para remaja dan 17 peserta telah menyertai kuiz ini. Hadiah disampaikan oleh, Pengurus PID Labis, iaitu Cik Sharaniza.

Berikut adalah senarai nama pemenang Kuiz ICT :

1.Nurul Farehah Binti Saharudin
2.Nur Atiqah Binti Daud
3.Azura Binti Harun

MAKLUMBALAS KESELURUHAN

Secara keseluruhannya, Mini Ekspo berjalan dengan lancar dan mendapat sambutan yang baik dikalangan pengunjung. Maklumat dan fungsi PID dapat disampaikan kepada umum dengan jayanya. Diharapkan dengan adanya program sebegini, ini dapat memperkenalkan lagi PID dan dapat mengeratkan hubungan PID dengan komuniti setempat.

PERTANDINGAN MEWARNA












PERTANDINGAN MEWARNA











SEPANJANG EKSPO BERLANGSUNG










0 comments: